Добре дојдовте во земјата на музика и чувства. Вака се претставува Македонија во рекламните спотови кои се емитуваат на американскиот телевизиски канал „CNN“. Во видео-изданието се прикажани убавините на земјата, Македонија е археолошки рај, топ туристичка дестинација со богато минато, се препорачува шетање низ Охрид, да се видат иконите и манастирите, да седнете на средсело или да ги вкусите македонско вино и ракија, гравче-тавче, ѓомлезе, кукурек, пинџур... Ваквата слика, македонските власти им ја сервираат на странските туристи преку телевизиските спотови наменети да ги привлечат нив во што е можно поголем број.
Но, притоа, докрај не им објаснуваат што ги очекува кога ќе стигнат во земјава. Не им даваат упатство како да стасаат до необележаните археолошки локалитети или да стасаат до селото преку неасфалтиран пат. Реалноста што ги очекува странските гости е сосема поинаква од прикажаната.
Разговаравме со неколку странски туристи, тие велат дека информациите за Македонија како туристичка дестинација ги нашле на интернет, и тука има неколку работи кои им пречат за нивната авантура да биде целосна.
„Дел од угостителите и вработените не разбираат англиски јазик, а за гостите што како нас доаѓаат од западноевропските земји навистина е тешко да го зборуваме вашиот јазик.“
„Нема јавни тоалети, нема песок на сите плажи, има многу камења на плажите.“
„Недостига традиционална македонската храна, се продава брза храна покрај езерата, а јас навистина дојдов да истражувам и да ја почувствувам оргиналноста.“
Лоша инфраструктура, високи цени, ѓубре, дупки на автопати, знаци од кои и домашните возачи би се изгубиле, немање брошури за значајните локалитети, дури ни чисти тоалети, немање директни авиоврски со дел од светските престолнини се само дел од работите што и недостигаат на земјава со години. Туристичкиот водич Даниел Меданоски вели дека кога ги пречекува странските туристи прво што прави е обид да го ублажи негативниот впечаток што го добиваат уште на излез од авионот.
„Обележеноста на патиштата, знаците се или еднојазични или она што е напишано е само на кирилица и само буквално истото напишано на латиница, значи не е на англиски, не е на некој друг меѓународен јазик, потоа инфраструктурата или првиот впечаток, кога ќе се нафрлат таксисти или други луѓе, значи првиот впечаток за Македонија е лош, потоа ние го компензираме тоа со импровизација.“
Обележеноста на патиштата, знаците се или еднојазични или она што е напишано е само на кирилица и само буквално истото напишано на латиница, значи не е на англиски, не е на некој друг меѓународен јазик, потоа инфраструктурата или првиот впечаток, кога ќе се нафрлат таксисти или други луѓе, значи првиот впечаток за Македонија е лош.
Туристичките работници велат дека залудни се скапите реклами во странство ако не се средат основните работи. Танески додава дека со рекламите кои се емитуваат во странските земји е завршена само половина од работата.
„Рекламата не кажува каде може да резервирате за Македонија. Еве одете на интернет и побарајте како да стигнете до Македонија кога ќе ја видите рекламата и ќе се „врзете во чвор“. Ќе ви требаат 1000 евра од Скандинавија или од некоја друга европска земја за да дојдете до Македонија и да се вратите до вашето место на живеење. Рекламата е прекрасна промоција на земјата, но позадинскиот дел не е сработен.“
Проблемот е што рекламата е пуштена без стратегиска поддршка, смета Танески. Стрезовски за ова вели дека не држи нивната замерка затоа што е потребно и туристичките агенции и хотели треба да се вкучат во кампањите.
Рекламата не кажува каде може да резервирате за Македонија. Еве одете на интернет и побарајте како да стигнете до Македонија кога ќе ја видите рекламата и ќе се „врзете во чвор“.
Но, притоа, докрај не им објаснуваат што ги очекува кога ќе стигнат во земјава. Не им даваат упатство како да стасаат до необележаните археолошки локалитети или да стасаат до селото преку неасфалтиран пат. Реалноста што ги очекува странските гости е сосема поинаква од прикажаната.
Разговаравме со неколку странски туристи, тие велат дека информациите за Македонија како туристичка дестинација ги нашле на интернет, и тука има неколку работи кои им пречат за нивната авантура да биде целосна.
„Дел од угостителите и вработените не разбираат англиски јазик, а за гостите што како нас доаѓаат од западноевропските земји навистина е тешко да го зборуваме вашиот јазик.“
„Нема јавни тоалети, нема песок на сите плажи, има многу камења на плажите.“
„Недостига традиционална македонската храна, се продава брза храна покрај езерата, а јас навистина дојдов да истражувам и да ја почувствувам оргиналноста.“
Првиот впечаток е лош
Лоша инфраструктура, високи цени, ѓубре, дупки на автопати, знаци од кои и домашните возачи би се изгубиле, немање брошури за значајните локалитети, дури ни чисти тоалети, немање директни авиоврски со дел од светските престолнини се само дел од работите што и недостигаат на земјава со години. Туристичкиот водич Даниел Меданоски вели дека кога ги пречекува странските туристи прво што прави е обид да го ублажи негативниот впечаток што го добиваат уште на излез од авионот.
„Обележеноста на патиштата, знаците се или еднојазични или она што е напишано е само на кирилица и само буквално истото напишано на латиница, значи не е на англиски, не е на некој друг меѓународен јазик, потоа инфраструктурата или првиот впечаток, кога ќе се нафрлат таксисти или други луѓе, значи првиот впечаток за Македонија е лош, потоа ние го компензираме тоа со импровизација.“
Обележеноста на патиштата, знаците се или еднојазични или она што е напишано е само на кирилица и само буквално истото напишано на латиница, значи не е на англиски, не е на некој друг меѓународен јазик, потоа инфраструктурата или првиот впечаток, кога ќе се нафрлат таксисти или други луѓе, значи првиот впечаток за Македонија е лош.
Туристичките агенции се жалат за непреземање мерки, власта негира
Директорот на државната агенција за развој и поддршка на туризмот, Зоран Стрезовски вели дека Агенцијата презема неколку мерки како што се промовирање на земјата на меѓународни саеми за туризам, билборд кампањите во соседните земји, реклами на светски познати медиуми.Туристичките работници велат дека залудни се скапите реклами во странство ако не се средат основните работи. Танески додава дека со рекламите кои се емитуваат во странските земји е завршена само половина од работата.
„Рекламата не кажува каде може да резервирате за Македонија. Еве одете на интернет и побарајте како да стигнете до Македонија кога ќе ја видите рекламата и ќе се „врзете во чвор“. Ќе ви требаат 1000 евра од Скандинавија или од некоја друга европска земја за да дојдете до Македонија и да се вратите до вашето место на живеење. Рекламата е прекрасна промоција на земјата, но позадинскиот дел не е сработен.“
Проблемот е што рекламата е пуштена без стратегиска поддршка, смета Танески. Стрезовски за ова вели дека не држи нивната замерка затоа што е потребно и туристичките агенции и хотели треба да се вкучат во кампањите.
Рекламата не кажува каде може да резервирате за Македонија. Еве одете на интернет и побарајте како да стигнете до Македонија кога ќе ја видите рекламата и ќе се „врзете во чвор“.