Како што веројатно сите знаете, се случува редок момент на ongoing mystery, real time ситуација околу исчезнувањето на малезискиот патнички авион Боинг Б-777 кој исчезна на 8.март.
Во морето од шпекулации, нагаѓања и теории мислам дека е рано да се навлегува, премалку се знае а потрагата која вклучува десетици бродови, авиони, хеликоптери и сателити сеуште не дава никакви резултати. Освен неколку лажни аларми со наводни остатоци, ништо опипливо нема.
Она што се знае е дека авионот е еден од најсигурните во историјата на авијацијата (прелетани километри/жртви) со само еден единствен лет до овој на кој имало жртви и тоа минатата година кога имало 3 загинати при слетување, после 20 години летање и околу 1200 авиони во експлоатација. Импресивен рекорд во секој случај.
Контактот со авионот во кој имало 239 луѓе бил прекинат на неполни два часа по полетувањето од Куала Лумпур на пат кон Пекинг некаде пред влез во виетнамскиот воздушен простор во тајландскиот залив.
Последен вид на комуникација бил `пинг` кој се праќа автоматски од одредена опрема во авионот кон сателит, во случајот моторите - а се работи за сигнализација која не е обавезна туку зависи од компанијата и се плаќа дополнително. Пингот последен пат бил примен скоро пет часа (!?) од прекинот на контактот со ер трафик контрол.
Ова значи дека авионот летал барем 2.200 наутички миљи во........некој правец, не е сигурно кој.
Транскриптите на комуникацијата меѓу пилотите и контролната кула не дале никакво значајно инфо, chatter as usual.
Истрагата околу пилотот и копилотот исто не даде никакво инфо.
Никаква терористичка група не презеде одговорност за евентуален напад или киднапирање.
Сигналот кој го емитуваат црните кутии има батерии кои траат 30 дена, што значи дека 7.април би бил краен рок за фаќање на сигналот на сонар ако авионот завршил во морето.
Ако е нешто друго во прашање, ќе им се придружи на многу авиони и бродови кои исчезнале без трага низ светот.