Зен приказни

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
Killing

Gasan instructed his adherents one day: "Those who speak against killing and who desire to spare the lives of all conscious beings are right. It is good to protect even animals and insects. But what about those persons who kill time, what about those who are destroying wealth, and those who destroy political economy? We should not overlook them. Furthermore, what of the one who preaches without enlightenment? He is killing Buddhism."
 
  • Ми се допаѓа
Реакции: Prashina

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
Blizu do edno selo zhivel nekoj zen monah... i eden den, po nekja sluchajnost grupa lugje doshla pri nego da go prashaatt neshto, a ovoj im kazhal cela beseda.



Lugjevo bile voodusheveni. Nikogash do togash ne slushnale neshto takvo !




Vednash pushtile dobar glas niz seloto i slednot den kaj monahot se sobrale povekje lugje. Monahov im ja kazhal istata beseda. Hmmm... lugjevo si pomislile deka toj zaboravil oti vekje im go kazhal toa, pa drugiot den se sobrale vo ushte pogolem broj ochekuvajkji da slushnat neshto novo.




Monahov povtorno im ja kazhal istata beseda.




- Dobro bre choveku, navistina besedava ti e mnogu ubava, ama zdodevno e da slushame sekoj den edno isto... dali znaesh ushte neshto drugo ili tolku beshe rabotata, a? - prashale nezadovolno selanite.




- Imam i drugi besedi dobri lugje, kako da nemam, ama ushte ne vi e vreme za toa. Jas kje vi ja kazhuvam ovaa s'e dodeka ne vidam oti ste pochnale da ja primenuvat i da zhiveete spored nea.




Legendata veli deka monahov s'e ushte ja kazhuva samo prvata beseda
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
И ПОВЕЌЕ НЕ Е ДОВОЛНО

Си бил некогаш некој КАМЕНОРЕЗЕЦ кој што не бил задоволен со себеси и со својата позиција во животот.
Еден ден поминал покрај куќата на некој богат трговец. Портата била отворена и тој видел многу убави нешта внатре и многу важни посетители. „Којзнае колку е моќен овој трговец!“ си помислил каменорезецот. Станал многу завидлив и посакал да биде како трговецот.
За негово големо изненадување, одненадеж станал трговец, кој што уживал многу повеќе моќ отколку што самиот си замислувал и му завидувале оние што биле помалку богати од него. Наскоро некој висок службеник поминал покрај него, кој го носеле на столица и го придружувале слуги и војници кои што удирале во гонгови. Сите без разлика колку биле богати морале да се поклонат пред поворката. „Мора да е многу моќен овој службеник!“ си помислил каменорезецот. „Би сакал да бидам висок службеник!“
Тогаш тој станал висок службеник и го носеле насекаде во неговата столица и се плашеле и го мразеле сите луѓе наоколу. Бил жежок летен ден и службеникот се почувствувал многу неудобно во неговата леплива столица. Тој погледнал кон сонцето. Тоа светело гордо на небото, недопрено од неговото присуство. „Колку е моќно сонцето!“ си помислил. „Посакувам да бидам сонце!“
И така станал сонце, светел безмилосно на секого, палел полиња и бил омразен од фармерите и работниците. Ама некој голем црн облак застанал помеѓу него и земјата, па така неговата светлина не можела повеќе да стигне долу на земјата. „Колку е моќен овој облак!“ си помислил. „Би сакал да бидам облак!“
Тогаш станал облак, врнел и ги поплавувал полињата и селата и сите му викале. Ама брзо потоа открил дека е поттурнуван од некоја голема сила за која сфатил дека е ветерот. „Колку е моќен!“ си помислил. „Посакувам да бидам ветер!“
И тогаш станал ветер, откорнувал покриви од куќи, дрвја и сите се плашеле од него и го мразеле. Поминало време и наишол на нешто што не можел да го помрдне колку и да дувал силно – огромен камен. „Колку е моќен овој камен!“ си помислил. „Посакувам да бидам камен!“
И станал камен, помоќен од се на земјата. Но како што стоел таму слушнал звук на чекан и длето како удираат на тврда површина и осетил потреси на себеси. „Што може да биде помоќно од камен?“ се замислил.
Погледнал нагоре и видел КАМЕНОРЕЗЕЦ.
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
Мислење што мрда
Двајца се расправале околу едно знаме кое се веело на ветрот.
„Ветрот е она што се движи“ тврдел едниот. „Не, знамето е она што се движи“ му одговарал вториот.
Некој зен учител случајно си врвел оттука па ја чул расправијата и ги прекинал: „ниту ветрот, ниту знамето, туку само мислењето“.
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
Зборови

Премиерот го поканил учителот Хуанг-По во неговата канцеларија,и му го претставил неговото интерпретирање на Зен-учењето напишано лично од него.Учителот го земал текстот и го оставил на масата.Не го прочитал.По кратко молчење,тој го запрашал Премиерот,"Дали разбираш?" "Не."-Одговорил Премиерот. Тогаш Хуанг-По му одговорил. "Ќе биде подобро ако можеш да разбереш веднаш,преку внатрешното искуство. И доколку го изразуваш преку зборови,тоа нема да биде нашето учење."
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
Зенот како производ на будизмот, поточно на кинескиот ум, на почетокот е исмеван и отфрлан. Дури во династијата на Сунг станува покренувачка сила во развојот на кинеската филозофија.

Според некои историски податоци, зенот во Кина е прифатен во 520 год. од н.е. со доаѓањето на Бодидарма, 28-миот патријарх после Буда, а првиот патријарх на зенот.

Разгледувајќи повеќе религии, соледуваме дека сите се пренесени од зачувани стари записи. Но зен будизмот не е следбеник на никакви свети записи. Зенот не се учи од записи. Неговата примарност е учење од иксуство и тоа од лично, директно и непосредно.

Значи, зенот не е ништо друго но наше секојдневно искуство. Зборот Зен потекнува од индискиот збор dhyana, кој има повеќе значења како длабока концентрација, смиреност, медитација. Зенот е учење кое е лесно прифатливо поради својата едноставност т.е. разбирливост, дури и кај обичниот човек кој дури не знае ни да чита, ниту да пишува.

Всушност зен учењето настојува преку ослободување на свеста од разни стеги и страсти кај секој од нас да се дојде до сопствената првобитна состојба. Тоа на некој начин можеби би можеле да го споредиме со симнување со маските кои со години сме ги напластувале на себе, се додека не дојдеме до својот сопствен првобитен лик.

Ако следиме одредени записи од некои религии, ќе сретнеме одредени верувања дека за сета наша добрина, за сите наши доблести кој сме ги дарувале во овоземскиот живот ни следува награда дури по нашата смрт,односно со нашето стигнување во рајот. Дури тогаш не чека мир и благосостојба, како надокнада за сето она што сме го давале во својот живот.

Но ова не е случај и кај зенот. Зенот не учи, доколку правилно ги следиме искуствата кои се наш водич низ животот, тие ќе не доведат до просветлување, а при тоа и постигнување на апсолутен мир т.е. нирвана, како што будистите ја нарекуваат оваа состојба.

Зенот секогаш го подржува искуството, како такво и одбива да се подчини на било кој филозофски систем.

Од филозофски поглед пак зенот приоритетот дава на внатрешното познание, а не на интелектуалот. Според зенот, тоа не е патот кој води до спознавање на вистината.

И да сакаме да го издефинираме зенот, не би можеле бидејќи за зенот нема никакви теории, канони, догми.

Марта Марковска во својот труд укажува на тоа дека зенот тврди дека единствено вечно и непроменливо правило на овој свет е дека се е создадено во низа причини и последици, се се менува и ништо не останува вечно и непроменливо, како што и Т.Д: Сузуки вели:

Животот сам по себе е доволно едноставен, но кога го преиспитуваме аналитичкиот разум, тој претставува беспримерна збрка. И покрај сите научни достигнувања, ние сеуште ја немаме сватено мистеријата на животот. Затоа, колку и да се трудиме, единствениот начин да дојдеме до некои животни познанија, единствен пат е преку проникнувањето во своето битие.

Сузуки во своите трудови наведува дека знаењето и размислувањето што и како треба да направиме е потребно, но не треба да бидеме и негов роб, посебно во одредени мигови кога треба да се делува брзо и непромислувачки, бидејќи размислувањето може да го блокира несвесното да истапи, да надвладее стравот и со тоа разумот да не може да донесе одредени одлуки. Исто така, доколку умот е фокусиран само на еден поим, еден објект, една мисл,а неговото слободно движење е невозможно, бидејќи неговиот ум е обземен од идејата за тоа нешто, незабележувајќи ги останатите.

„Каде тоагаш конечно треба да се држи умот? Работата е во тоа дека не треба да се обидуваме умот да се смести каде било, туку треба да му се допушти да ти го исполни целото тело, да му се дозволи да ти протекува низ целото битие...Кога не е никаде, тој е секаде. Кога зазема една десетина, тој е одсутен во останатите девет десетини...“

Т.Д. Сузуки

Марковска во својот труд наведува дека зенот всушност се бори со разумот. Кога нештата се сваќаат логички, со размислување, а не инстинктивно и непосрдно, всушност се промашува и целта. Според Марковска единствениот совет кој и го дава зенот е да се потпираме исклучиво на себе, сопственото знаење и сопственото искуство, бидејќи најголемата вистина е во нас и никаде на друго место.

Зенот прилагоден на денешните услови и начинот на живеење во Јапонија, голем број модерни фирми, своите вработени ги праќаат на обука во зен манастири. Кој е мотивот и придобивките од сето тоа?

Во зен манастирите секој зен ученик има свој учител. Во почетокот тој мора да работи разни работи, но секогаш е под присмотра на својот учител, до кој не може лесно да дојде и честопати бидува навредуван, одбиван, а се заради проверка на неговата желба за проучување на зен будизмот.

Зенот ја челичи волјата на секој нов следбеник, но не секој може да истрае и да ја помине оваа обука. Не секој има доволно волја за тоа.

Харигел за овој начин н зен учење вели:

Учителот е налик на сликар, кој кога ќе ги погледна делата на своите студенти е кадарен да каже кој е роден уметник, а кој не е!

Во овие манастири пракиката ја развива самодисциплината, свеста ја подига на повисоко ниво.

Разгледувајќи го зенот како учење, не треба да ги заборавиме и да не ги споменеме коаните, загатки или проблеми кои служат за поучување на зен учениците. Тие првично делуваат нелогично, неразбирливо и бесмислено.

Но од ученикот не се бара да размислува многу за да дојде до одговор. Тој одговорот го наоѓа во некое свое лично познание. И никогаш не постои еден единствен одговор. Смислата на коаните е да се дојде до непосредно будење т.е. просветлување на зен ученикот. Да стане свесен за ограниченоста на мислите кои ги има.

Многумина би се запрашале кон што води ова учење?

Според Марковска колку поскоро ученикот го прекине аналитичкиот начин на размислување, толку е поголема веројатноста дека е се поблизу до задоволувачки одговори на проблемите или загатките кои му се поставени.

Што всушност значи да се дојде до просветливање, уште наречено сатори, збор кој на јапонски значи освестување, будење т.е. просветлување, состојба на нереалност како што многумина ја нарекуваат.

Според Сократ сатори поконкретно може да се опише како откровение, нешто што треба да се случи природно и очигледно и би можело да се случи во секој момент од нашето постоење.

Оној што достигнал сатори, навлегува во еден за него нов, можеби непознат свет за кој дотогаш и не бил свесен дека постои. Тоа доаѓа поради неговата состојба или неговиот начин на размислување.

Но во зен учењето никој директно не може да ни каже што да правиме. Зен учителот всушност ни го покажува само патот по кој ние треба да продолжиме да чекориме, поучени од искуствата.

Марковска во својот труд споменува 6(шест) доблести, наречени парамита:

Dana (милосрдие) што значи дека за доброто на човештвото и благосостојба на сите суштества се дава се со кое човекот располага, не само матријално, туку и знаење што поседува.

Sila (придржување кон заповедта), значи почитување на Буда, кои водат кон морален живот.

Ksanti (насоченост, целисходност) изворно значи трпеливо или спокојно поднесување понижување.

Virya (енергија) која етимолочки значи машкост, секогаш да се биде предан и енергичен во спроведувањето на се што е согласно со дармата.

Dhyana (медитација), задржување на спокое ум во сите околности (поволни и неповолни) и неподлегнување на вознемиреност и разочарување.

Prajna (мудрост), искуствено доживување кое ги надминува сите други партикуларни доживувања, надминување на конечното и стопување со бесконечното.

Во своето изложување на суштината на зенот Марковска предочува дека зен учењето првенствено укажува на враќање на чувството на интуитивното во нас, како примарен човечки инстинкт кој укажува на она време од „детската невиност“ и човекот сите акции или потфати мора да ги превземе без колебање, без каење, без предомислување, без сомнеж и самообвинување. Само на тој начин сите исходи се оправдани и прифатливи.

Значи како што вели Марковска во својот труд, зенот се разликува од другите религии по тоа што повеќето од нив го ставаат Бог над човекот и бараат од него да се моли и да го обожува. Но зенот смета дека реалноста не доаѓа однадвор, туку одвнатре. Вистината може да се најде во нашата човечка природа и никаде на друго место. Практикувањето на зен будизмот е всушност тренирање на сопствената личност да ја одстрани од себе омразата, гневот, себичноста и да се развие љубов и љубезност кон сите живи суштества.

„Да бидеш полн со себе, но не во смисла на суета, туку полн со внатрешна бесконечност, да живееш така интензивно, што ќе почувствуваш дека умираш од животот.“

Емил Сиоран

Пасквалото за коаните вели дека водат кон разбирање дека сите нешта се поврзани. Сите битија се меѓусебно поврзани со силни, но невидливи врски. Секој што ја сватил таа вистина ќе биде внимателен и ќе се обиде да биде свесен за она што го прави.

Зен учителот и неговиот ученик

- Сите битија се меѓусебно поврзани со силни но невидливи врски. Секој што ја сватил таа вистина ќе биде внимателен и ќе се обиде да биде свесен за она што го прави. А ти тоа не го правиш!

- Не?

- Не, рече главниот монах и погледна задоволно.

- Те видов пред некој ден како ја поминуваш раскрсницата, а не испружи рака. Заради твојата невнимателност, камионџијата кој случајно возеше зад тебе, беше изненаден од ненадејното вртење и мораше да се качи на тротоарот на кој една госпоѓа која туркаше количка го потурна директорот на една компанија. Тој човек уште од утрина лошо расположен, отпушти еден од неговите работници, кој инаку можеше да остане на своето работно место. Работникот се опи и повреди еден, човек кој можеше да стане добар зен ученик.

Секоја индивидуална постапка влијае врз се не само во нашите животи, туку и во животите на сите околу нас.

„Расправа за зен будизмот“ од Марта Маркоска
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
90
-- The Enlightened --

Once there was a well known philosopher and scholar who devoted himself to the study of Zen for many years.
On the day that he finally attained enlightenment, he took all of his books out into the yard, and burned them all.
11709257_10153419017062389_6749294397258544668_n.jpg