Наместо да се радувате што има вакви работи за да си ја оправдате и да си ја тестирате интелигенцијата вие протестирате...
Сакаш да кажеш дека самиот факт што студираш покажува колкаво ти е нивото на интелегенција?
Воведувањето на државен испит е апсурдно решение за проблем кој е самогенериран од тие што го воведуваат. Доколку (како што се вели) е создаден да генерира кадри со поголемо знаење зошто тогаш не се воведат приемни испити на сите факултети? Дали на тој начин не би можело доволно да се врши контрола на институциите? Презаситеноста од дисперзираните студии и агресивните кампањи за високо образование се дел од еден причинско-последичен јаз. Тоа би било ништо друго туку елиминрање на истите студенти кои претходно беа мотивирани да дојдат да се запишат. Самиот Болоњски ситем овозможува голема флексибилност во изборот на предметите што се изучуваат. Јас имам целосно право да калкулирам со изборот на предмети кои сега ми е органичен поради фиксна програма на државен испит. Самите реформи во системот треба да произлегуваат од самите учесници а не како некој друг од страна што ти ги наметнува. Зошто прво не се наметне прашањето за условите на сите факултети се студира - од амфитеатри, лабаратории, предавални итн. Каде се тука давачките и неунифицираноста на истите, па да мора кој како сака да наметнува цени? Да одам понатаму на студенски домови, социјални олеснувања, административни давачки?
Друг проблем, кршењето на автономијата. Ако на некому му веруваш во интегритетот кој го поседува и способноста да антиципира во процесот на едукација како независна институција - зошто го негираш истото преку наметнување на нешто што не е продукт на слободно работење? Зошто тогаш се полагаат колоквиуми/испити и зошто воопшто професорите впишуваат оценки? Да ја занемариме нивната деградација тогаш и ќе полагаме само државни испити, нема потреба да се малтретираме во меѓувреме.
Понатаму, тотална дивергенција на различни наставни програми во факултетите и универзитети ќе бидат сведени на еден ист тест. Јас до сега не сретнав ниту една слична програма на овие две што ги изучувам дури ни на дисперзираните, а уште помалку на друг универзитет. А да не зборуваме за тестирање на оние ,,специфични" струки - драмски,музички,графички итн.
Најтривијален изговор е оној поради начин на работење на професорите. Да, секаде има искомплексирани професори асистенти итн. На сите факултети. Подмитувања имало, има и секогаш ќе има. И тоа нема никаква допирна точка со стекнатото знаење по тој предмет. Која е гаранцијата дека тој истиот нема да го направи истото и со државниот испит? Од друга страна, воведувањето на овој испит ќе овозможи прогрес на тоталитарноста која владее кај нас и поголема контрола врз кадрите во факултетите, ништо повеќе - Кадија те тужи, кадија те суди.
Јас одговорно кажувам дека утре да ми речат да полагам - без проблем ќе полагам. И на економски и на филозофски. Но знаеш, рационалноста го убива егоизмот. Не ми е важно дали јас ќе поминам друг не колку што ми е битно ни помалку ни повеќе, одземањето на право на избор спакуван како ,,реформа" која ниту малку не е производ од тоа што се случува во нашето образование.