Уметноста некогаш и сега

existence

Boolean
Член на администрација
Админ
3 март 2012
7,448
9,155
1,683
Кушкундалево
Saladin Сето тоа е во ред, но тоа што модерната уметност се труди повеќе да биде прифатена од луѓето отколку да има поголема уметничка вредност е она што мене лично ми смета. Не може бе дете земало гитара врска нема од свирење, дрмнал два три пати на ненаштимана гитара и да го нарекува тоа уметност, исто како и тоа со јаболките. Тоа е само уметност прифатена од квази уметнички души кои поим немаат од уметност и сакаат само да им го величат егото и да им се восхитуваат на нивните „креации“. Демек се они avant-garde. Да споредиш дело на Да-Винчи или на Гог, Рембрант, Гоген и сл. со денешниве минималистички прифатливи за секое око (пример црна позадина и шлакната само една бела на среде и растечена по платното) е грев. Не оди тоа. Не може детенце што вчера видело бои и зело со рацете ги рашлакало по платното да биде уметност. Тоа е апсурд да го наречеш уметност, а трагично е што луѓето мислат дека тоа е којзнае што и плаќаат милиони за такви слики, додека оние кои цел живот го посветуваат на изучување и развивање техники за изразување поминуваат речиси незабележано и живеат затворен живот. Уметноста баш кај нас во Македонија се развива во затворени кругови. Оние кои прават изложби сите работат заедно и се почитуваат (што им го почитувам многу) но на нивните изложби нема многу луѓе, дури речиси истите се цело време. На музика која има уметничка вредност речиси и да нема публика. Јас сум присуствувал на многу џез свирки во Македонијава, ама таму гледав едни исти фаци. Уметноста не е за сите.
 
  • Ми се допаѓа
Реакции: Мортидо

Мортидо

Староседелец
6 март 2012
1,056
1,575
1,133
Yellowknife, NT, Canada
metatron86.deviantart.com
Не сум до толку изреволтиран, не сум ич изреволтиран, само ми е смешно некако какви се не уметности има. Јас ја почитувам секоја уметност. Муабетот ми е дека денес секој може да биде уметник ако му текне, а не дека е роден уметник, туку како што кажа бобо, да си јача его, видете ме - чудете се јас сум уметник. За да бидеш уметник треба да си роден како таков, да имаш вроден талент, а оние кои не ја имале таа среќа, а сакаат да се декларираат како уметници ќе фарбаат јаболки и ќе ставаат лајна во тегла и тоа ќе го нарекуваат уметност, а себе си уметници. Но океј, кај некого и тоа буди восхит, претставува уметност, и јас не го оспорувам тоа бидејќи како што велиш, уметноста е субјективна ствар.

да додадам: погледни што се дешава последниве години. Секој втор чкрапа наоколу со фотоапарат, лепи слики на девиантАрт и се декларира како уметник.

(facepalm)
 

Мортидо

Староседелец
6 март 2012
1,056
1,575
1,133
Yellowknife, NT, Canada
metatron86.deviantart.com
581188_482639575095117_625983066_n.jpg


(facepalm)

Artist:Ceca Georgieva
Series;" Experiment with snowballs".2009.
Like
· · Share

 
  • Ми се допаѓа
Реакции: slb_bobo

Saladin

Unbaised
Член на администрација
17 февруари 2012
6,025
9,656
1,683
Normandy
Lads technology and democracy made us vulnerable of such degradation in arts. Со други зборови, тоа е едноставно така. Во среден век бил тежок нонсенс да се прикажуваат голи тела, во некои посебни религии дури и човекот да се прикажува. Тоа е како што ќе нареди оној погоре (не Бог). Вредностите сега се симнати. Па вака и онака секаде сме сведоци. Работата денес е која единка како ќе вреднува за разлика од минатото каде вреднувањето било оставано на повисоките слоеви. Завесите паѓаат, секој денес е уметник. За жал или за среќа, тоа е.
 

existence

Boolean
Член на администрација
Админ
3 март 2012
7,448
9,155
1,683
Кушкундалево
Saladin Донекаде се сложувам, признавам. Но за разлика од денес, порано умешноста била поткрепа на тогашните уметници. Не можел секој да се нарече уметник. За разлика од денес, тогашното творештво влечело корени од античкото изразување. Античкото е она најубаво и најслободно изразување, барем за мене. Се земале мотиви од тоа време и се пресликувале баш онака да изгледаат ко мит кој што можеш да го видиш пред тебе. На пример од античкиот мит за Давид и Голијат излегло ремек делото на Микеланџело.
Она што го кажа за тоа дека се оставало вреднувањето да биде од повисоките слоеви...Има една мала анегдота ако добро се сеќавам за Микеланџело. Кога го викнал некој таму благородник (не знам ни кој е, битното е дека бил угледен) и сакал да му направи скулптура од него. После некое време овој благородников погледнал и зачуден му рекол дека тоа не личи на него, а овој скулпторов му вели нешто у смисол „После 300 години ќе те паметат онаков каков што јас ќе те направам, а не каков што си сега“. Муабетов е дека не баш било оставено да го проценуваат секое дело. Уметниците си ги ценеле своите дела и не ги правеле за да ги продаваат како сега. Живееле за да се израат, да го извадат „тоа“ од себе и не им било гајле дали некој ќе им рече дека е прекрасно или ќе ги изруга пред сите. Доказ за тоа ти е Гог. Повеќето од своите слики им ги раздавал на оние кои им се допаднале, ама тој битно си ја излеснил својата душа и насликал нешто што му лежело во него. Живеел сиромашно цел живот, но бил почитуван од оние правите уметници во тоа време (мислам дека Гоген е негов другар и го прибрал во Париз и го запознал со тамошните импресионисти).

Спореди го тоа со денешново. Модерната уметност е само за билдање его и величање на своето име. Не прават дела кои ќе се паметат туку дела кои ќе се продадат што побргу. Тапа.
 

Saladin

Unbaised
Член на администрација
17 февруари 2012
6,025
9,656
1,683
Normandy
slb_bobo точно е тоа што викаш. Вредностите биле други. Но реализмот бил сосема друг. Рецимо добро знаеш дека во антиката (поготово грчко-македонската) се тежнеело да се идеализираат ликовите. За поназад (египет, месопотамија итн.) да не зборам. Реалност повеќе е застапена можеби во рим или подцна во ренесансата. Но тоа е веќе друга тема. За ван гог е посебна тематика, како единка. Исто како и Лотрек, Гоген, Пикасо. Кој како си го наредил. Затоа како повеќе си приплижуваме кон нашето време, нема рески граници, или се ограничуваме само на еден уметник. Иако постојат правци, пак мотивот кај сите нив е различен.
 

MissChievous

Ingenious
17 февруари 2012
5,085
7,019
1,683
Huntington Beach, California
silence-all-i-want-to-say.tumblr.com
И јас не ја сфаќав модерната уметност, се додека не стигнав последна година на факултет, и почна Владимир Величковски (кој патем е и "уметник" на модерна уметност) да ми предава. Saladin ти можеби го знаеш.
Цел живот што се вика, се прашував која е поентата, особено, кога станува збор за делата на Пикасо. Најмногу во неговите дела станува збор за колоритот, контрастот, формите. Тешко е да се објасни, ама има тука нешто.
Еден куп руси има на почетокот на 20-тиот век кои привлекуваат внимание со своите дела во модерен стил, за кои е потребно многу време и проучување за да се разберат. Најдобар пример се делата на Малевич. (drunk)
Црн квадрат на бела површина, беееел квадрат на бела површина....

605px-Malevich.black-square.jpgMarevich,_Suprematist_Composition-_White_on_White_1917.jpg
 
  • Ми се допаѓа
Реакции: Saladin

Мортидо

Староседелец
6 март 2012
1,056
1,575
1,133
Yellowknife, NT, Canada
metatron86.deviantart.com
Како што поминува времето се менува и начинот на изразување. А и на луѓето веќе им е здосадено да гледаат конвенционални уметнини, сакаат нешто понеразбирлово, по апстрактно, пo длабоко ... Затоа и секој денес може да стане уметник и да се изразува без притоа да има некој талент. Типичен пример за тоа е концептуалната уметност. А и еве да изложиме две исти слики од мртва природа, но на вторава плус да се додаде рецимо отисци од дланки и нешто друго да се рашлака наоколу... исто и две скулптури акт на женско тело, но на втората плус да и се заковаат неколку клинци на газот и да и се искрши едната рака... на вториве креации ќе има повеќе луѓе отколку на првите ’’обичните’’ и ’’неинтересните’’.

Hasta-las-Narcices-1.jpg