Телема

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
91
Abraxas,
Зборуваме за оваа реченица ,
Телемитот е свесен дека неговата
природа е уникатна, посебна и
неменлива.

А како второ од постот се однесува за твојот цитат.
 

Abraxas

Староседелец
10 јануари 2013
1,094
792
1,133
45
www.oto-mk.net
Abraxas,
Зборуваме за оваа реченица ,
Телемитот е свесен дека неговата
природа е уникатна, посебна и
неменлива.

А како второ од постот се однесува за твојот цитат.
Да, свесен е дека неговата природа е уникатна, посебна и неменлива - првиот чекор кон откривањето на својата чиста вистинска волја - Да станеш свесен за нејзиното постоење.
Тоа е мојот став, дали ќе се согласиш со него или не, ќе го разбереш или не, ќе го користиш за провоцирање, или било што друго, искрено - воопшто не ме интересира.
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
91
Во ред,одговорот сосема одговара на тоа што го зборам.Негување и јакнење на егото.:(
Твојот болдиран став,е само твој.
Прави што ти е волја.
 

Abraxas

Староседелец
10 јануари 2013
1,094
792
1,133
45
www.oto-mk.net
Во ред,одговорот сосема одговара на тоа што го зборам.Негување и јакнење на егото.:(
Твојот болдиран став,е само твој.
Прави што ти е волја.
Одговара на твоите предрасуди, но не и на тоа што сакаш да го прикажеш. Ставот дека секој е посебен и уникатен, во никој случај неможе да биде егоизам. Да беше обратно, дека никој освен мене не е уникатен и посебен, тогаш би имало смисла тврдењето дека станува збор за егоистичен став.
 

Pica pica

Староседелец
2 јуни 2013
1,564
2,090
1,133
91
Одговара на твоите предрасуди, но не и на тоа што сакаш да го прикажеш. Ставот дека секој е посебен и уникатен, во никој случај неможе да биде егоизам. Да беше обратно, дека никој освен мене не е уникатен и посебен, тогаш би имало смисла тврдењето дека станува збор за егоистичен став.
Секоја уникатност се губи,не ли читаш што пишувам.
Со нагласување на уникатноста и неменливоста вие сте богови,тогаш невозможно е да бараш волја која ќе биде еквивалент на божјата и да биде дел од истат.
 
  • Ми се допаѓа
Реакции: Arhangel Uril

Abraxas

Староседелец
10 јануари 2013
1,094
792
1,133
45
www.oto-mk.net
Секоја уникатност се губи,не ли читаш што пишувам.
Со нагласување на уникатноста и неменливоста вие сте богови,тогаш невозможно е да бараш волја која ќе биде еквивалент на божјата и да биде дел од истат.
Возможно е.
 
  • Ми се допаѓа
Реакции: Хептаграм XI

Abraxas

Староседелец
10 јануари 2013
1,094
792
1,133
45
www.oto-mk.net
Малку подолг текст, но за оние што ги интересира темава вреди да се прочита:

To Will and to want are two modes of existence. They are paralleled in the contrast between “to Be” and “to have.” In ordinary life, we are dominated by the mode of wanting or having at the expense of losing touch with Will or Being. This ordinary mode of existence, wanting and having, can be likened to a horizontal line: we are always trying to achieve our desires, to have more things. This is everyone’s natural, “un-initiated” state of constant striving after possessing more and more. Society bombards us from all directions with the message that fulfillment is found through possessing more. Our wants are endless – there is always more to amass. We see this most evidently in the frenzy over the accumulation of wealth and material objects; we want the latest gadgets, the fastest cars, and the fanciest clothes. It can also be seen in wanting social status or authority, so we seek to have labels and titles that reflect our authority… “I am a CEO,” “I have a PhD,” “I am a 7th degree,” or “I am a High Priest.” The attitude of wanting extends into relationships: the more friends on Facebook, the better! Our possessiveness shows itself in our intimate relationships – it is even embedded in the language we use such as, “I have a boyfriend” or “I have a wife.” Wanting/having can be seen more subtly in the accumulation of knowledge. We want to have wisdom, so we accumulate facts – the person who can list the most correspondences of the Tree of Life is surely the wisest! Even our spirituality is not protected from this nefarious mode of existence. We amass (and occasionally read) shelves of books that could easily crush us under their combined weights, we strive to get the most ornate and beautiful ritual implements for our temples, we accumulate a giant encyclopedia of knowledge of rituals and spiritual dogmas… we even speak of the goal of religion as a possession! They are the ultimate “wants”: We seek to obtain the Holy Grail or to find the Philosopher’s Stone, and we say that we “have” a True Will. Our absorption in this horizontal dimension of existence knows no bounds in terms of the unfathomable plethora of “wants.”
The modern age of technology has provided us the means to get more and more of what we want – friends through social networking sites, information through search engines, and all the food we could ever want at a supermarket (et cetera ad infinitum). In spite of this, a fundamental characteristic of our modern era is widespread dissatisfaction and disenchantment. We have houses with heating and plumbing that kings could only wish for in past epochs, yet we are not content. We have 500 friends on Facebook, yet we are lonely. We sail through the air in metal contraptions at unfathomable speeds, yet we are impatient. When we get down to it, what do we all hope to gain from this relentless pursuit of wants and accumulation of possessions? It stems from this deep, underlying sense that there is something lacking in our lives despite all the things we have. There is a hole and this hole is filled with stuff, whether material objects or knowledge or whatever else. We are looking for a sense of true fulfillment but the pursuit of our wants has left us no closer to our goal. In fact, all of our striving towards “having” makes us more dissatisfied: for everything we have, we also gain a fear of losing it. We have everything backwards: our very preoccupation with wanting is the source of our lack. It is the source of our anxiety, our loneliness, our emptiness, our meaninglessness, and our sense of inauthenticity that we strove to extinguish by obtaining the objects of our desires. We want to be truly and authentically alive, yet – paradoxically – we have our hands so full with our “wants” and “haves” that we are left completely empty-handed.
In the face of this delirious engrossment in the mode of wanting, it may seem that there is no other possible way of existing in the world. In contrast to this horizontal mode of preoccupation with wants, there is the vertical dimension of True Will, of Being. It is of note that the word “being” in Greek is “to on,” giving us the word “ontology” (the study of being), and an ancient name of the sun was “On,” as is mentioned in the Gnostic Mass. The effulgent glory of Solar light is an apt symbol of the way of Being or True Will in contrast to the confused groping-in-the-darkness of the way of wanting. To find a sense of self that is not empty and inauthentic, we do not need more desires and more possessions nor do we need more beliefs or knowledge. We need a radical re-orientation of our way of being in the world, one where we become who we are. This is what we of Thelema call the True Will. It is also of note, at least to occultists and Masons, that the word “reorient” means to get one’s bearings and etymologically means “to face the East,” i.e. to re-orient. We reorient ourselves to the East, the place of the rising Sun, which is a symbolic way of saying we reorient ourselves towards the way of Being or of True Will, remembering our starry nature, so to speak.

Повеќе тука: True Will: The Radical Re-orientation Towards Becoming Who We Are
 

Хептаграм XI

Староседелец
26 мај 2013
1,882
944
1,133
World
heptagramxi.wordpress.com
Малку подолг текст, но за оние што ги интересира темава вреди да се прочита:
Повеќе тука: True Will: The Radical Re-orientation Towards Becoming Who We Are

Ми се допаѓаат размислите на човеков кој што стои зад блогов IAO131 :)
Има одлични размисли за најразлични теми врзани со Редот и Законот!
 

Abraxas

Староседелец
10 јануари 2013
1,094
792
1,133
45
www.oto-mk.net
Ми се допаѓаат размислите на човеков кој што стои зад блогов IAO131 :)
Има одлични размисли за најразлични теми врзани со Редот и Законот!
Да, конкретно за есејов, има четири дела во кои мал дел се однесува и на контекстот во врска со уникатноста и неменливоста на Волјата. Поточно во вториот дел: Part 2
This dualistic unity is paralleled in the first two chapters of The Book of the Law and, by extension, in the symbols of Hadit and Nuit. Hadit characterizes the quintessence of Alone-ness and even states “I am alone.” Nuit characterizes the quintessence of With-ness. She discloses that we are all stars in “the company of heaven” and counsels us to “Bind nothing! Let there be no difference made among you between any one thing & any other thing; for thereby there cometh hurt.” The ultimate unity between Alone-ness and With-ness is paralleled by the identification of Nuit with Hadit. The Independence/ Interdependence duality can also be seen reflected in the two primary statements of our Law. “Do what thou wilt shall be the whole of the Law” is a statement of Alone-ness or Independence, i.e. that we each have an individual Will that is unique from all others.
Тоа е и еден од "парадоксите" за кои зборував во постот "Индивидуалноста на Аспирантот и Редот"