3. Ноќниот воз за Лисабон - Паскал Мерсие (393 стр. III)
4/5
Ретко која книга да ми остави толку испомешани чувства. На моменти сакав да ја прекинам поради претенциозноста писателот што упорно ја провлекува својата „длабинска“ филозофија на егзистенционализам, обидувајќи се да ги опише едни-те-исти поенти со различни зборови, на крај оставајќи некаков вкус на конфузност, или со други зборови, мислата - „што сакал писателот да каже? - освен една те иста идеја опишана со различни зборови“. Оттука би бил и малку повеќе строг кон оценувањето, да не ја имаше приказната во целост, толку ритмична, бурна, длабока. Секако, ја направив и таа грешка што го гледав филмот пред книгата кој ми долеа уште толку масло во очекувањата. Но не се разочарав, вака ако збориме за начинот на кој приказната се одвива. Како и секаде, и тука филмот многу мал дел опфаќа од приказната, како и одредена ампутација на по мене клучни ликови во книгата.
Со право би го рекол романов егзистенционалистички бидејќи од самиот крај се води баш кон основното прашање за тоа дали се` е минливо, дали оставаме нешто на местото каде што сме егзистирале или буквално ги „пакуваме куферите“ и заминуваме оттаму, без траги на спомени.
Краток синопсис за оние кои ги мрзи да ја читаат книгата нема да дадам. Почнете ја, прво страна по страна па потоа поглавје по поглавје. И кажете ми дека не вредеше да го фатите „Ноќниот воз за Лисабон“.
4/5
Ретко која книга да ми остави толку испомешани чувства. На моменти сакав да ја прекинам поради претенциозноста писателот што упорно ја провлекува својата „длабинска“ филозофија на егзистенционализам, обидувајќи се да ги опише едни-те-исти поенти со различни зборови, на крај оставајќи некаков вкус на конфузност, или со други зборови, мислата - „што сакал писателот да каже? - освен една те иста идеја опишана со различни зборови“. Оттука би бил и малку повеќе строг кон оценувањето, да не ја имаше приказната во целост, толку ритмична, бурна, длабока. Секако, ја направив и таа грешка што го гледав филмот пред книгата кој ми долеа уште толку масло во очекувањата. Но не се разочарав, вака ако збориме за начинот на кој приказната се одвива. Како и секаде, и тука филмот многу мал дел опфаќа од приказната, како и одредена ампутација на по мене клучни ликови во книгата.
Со право би го рекол романов егзистенционалистички бидејќи од самиот крај се води баш кон основното прашање за тоа дали се` е минливо, дали оставаме нешто на местото каде што сме егзистирале или буквално ги „пакуваме куферите“ и заминуваме оттаму, без траги на спомени.
Краток синопсис за оние кои ги мрзи да ја читаат книгата нема да дадам. Почнете ја, прво страна по страна па потоа поглавје по поглавје. И кажете ми дека не вредеше да го фатите „Ноќниот воз за Лисабон“.