Решив да ја отворам темава и овде да ги овековечам сите ситни совети што ги знам, што ќе ги откријам, што сум ги слушнал...
И секако, не само јас. Се што сте знаете а што може да притреба по пат, споделете го - ќе ни се најде!
Што се однесува до постарите коли...
категорија поправки и импровизации:
-Кога ќе ви потреба тркало на заем имајте на ум дека:
исти дупки за штрафови (со 4 дупки што се) имаат Фиат, Лада, Фолксваген, Опел, Застава, Алфа Ромео, Ланчија, Сеат, Шкода (понови од 1989), Ауди, старите модели на BMW, и одговараат од едни на други.
Од Citroen и Peugeot си одговараат со Форд.
Тркалата на старите буби имаат идентични отвори со старите Шкоди со назад мотор и со некои стари модели на Рено.
Но, постојат безвеза возила , како на пример Ровер Маестро или Цитроен Виза и сл. за кои не можат да се најдат соодветни тркала за замена.
- Потребното отворање на платината на старите коли, може да се наштелова со помош на сив картон (од корица од тетратка, опаковка за лепак за глувци, кутиче од кибрит) во замена за индикаторен лист.
-Проверката дали од некаде тиши плинскиот уред можите да извршите со помош на сунгерче и сапуница. Ќе нанесете сапуница по цевките и приклучосите и ако од некаде има и најмало пропуштање ќе почнат да се прават балони од сапуницата.
-Дихтонот кој не можете да го најдете, можете да го направите од картон од корица (таков сив, од тетратки, билокоја дебелина што ќе ви треба). Ќе го нацртате, а потоа изрешете со скалпер. Проверено 100% безопасно и трајно како купечки дихтон.
- Замастените свеќици најлесно и најтрајно можете да ги исчистите со горење на гарежот насобран на нив. Ставете ги на плинско, запалете го и оставете ги на отворен пламен 15тина минути како би изгорел целиот гареж на нив. Потоа само издувајте за да испадне изгорениот гареж. Секако, внимавајте потоа кога ќе ги вадите, нека биде со клешта, не со крпа!
-Homemade битумен за заштита од корозија се прави од т.н. „писа“ (тоа е катранот за паркет кој го има секаде за многу малку пари) растворена со нафта. Прво писата ја ставате во метален сад и постепено ја загревате додека не се растопи. Подобро да биде искршена на парчиња за побрзо да се растопи. Откако ќе се растопат сите грутчиња, писата ја тргате од оган и дотурате во неа нафта додека не добиете густина на мед. По потреба можете повторно да ја подгреете смесата, но на тивок оган како не би се запалила. Така растворената смеса се нанесува со четка на чиста површина која сакате да ја заштитите (најпрепорачливо е за од долната страна на колата, пошто тешко суши). Што погусто нанесено тоа подобро.
Откако ќе се заврши со фарбањето изладете со вода за побрзо да исуши. Напомена- на таквиот раствор му е потребно понекогаш и неколку недели за да исуши, но е најтраен и доготрајно заштитува бидеќи е многу по леплив од производите во продавниците.
Китирање. Зборот кажува се сам за себе. Нерамнини од удар, дупки од корозија, било што што треба да го испеглате. Најосновно пеглање со жолтеникав полиестерен кит body soft (жолт кит ко што го викаат) оди вака. Површината што ќе ја китирате треба да ја исчистите од корозија и од претходните бои со шмиргла. Потребни ви се 2 шпакли за работа. Со едната шпакла (помалата) земате од китот и го нанесувате на другата, ставате од зацврстувачот (тоа како паста што оди со него) во размер 1 спрема 10. Не земајте премногу кит затоа што брзо засушува. Измешајте ги двете состојки добро и потоа со едната шпакла нанесувате дел по дел од смесата што ја направивте. Не нанесувајте големи слоеви за подобро да суши.
Откако ќе исуши се рамни со шмиргла со градација 80 до 100 , па со 150-200, па се завршува со водена шмиргла со градација над 350.
Homemade средство за чистење на моторни делови. Во смисла чистење на моторот, чистење на полуосовини, зглобови, мењач и сл. Потребни ви се нафта, бензин и средство за миење чинии. Бензинот најтемелно ги разградува и поткопува нечистотиите и мрснотиите, но пребрзо суши. Нафтата е помрсна но многу тешко испарува и му дава на средството подолготрајно дејство. Средството за миење чинии се става за отстранување на мрснотијата и маслото. Се раствара во одност 2/4 нафта, 1/4 бензин и 1/4 средство за чинии. Втријте го со обична четка за бојадисување и оставете го кратко да отстои, па исперете со силен млаз вода. Ќе се зачудите од резултатот.
Напомена... избегавајте контакт со гумени површини, црева и сл... постои можност од оштетување.
Homemade средство за отпуштање на зарѓани штрафови - можда звучи невозможно, но глицеринот за кочници е средство кое ненормално многу нагризува. Со него можете да извадете дури и 2 слоја боја без тешкотија. Ако го растворите со бензин во однос 2/3 глицерин, 1/3 бензин, добивате екстра средство за отпуштање запечени штрафови кое делува пребрзо и навистина длабински. Во пракса ми користело многу повеќе од купечките. Ако имате проблеми со некој навистина страшно запечен штраф, нанесете од ова средство на крпче и оставете го да стои 12тина сати замотано околу штрафот. Потоа исплакнете со бензин. Ќе се изненадите од резултатот.
Напомена - може да ги оштети гумените површини .. .внимавајте да не нанесете врз нив , макар што јас сум пробал и ништо не се случило!
Homemade екстра силен лепак за секаков материјал. . Се работи за билокакво секундарно лепило врз кое ќе нанесете пепел од цигара. Пепелта го зема непотребниот остаток на влага и така се ствара некоја посебна цврстина. Многу пати ми затребал при импровизации во автомобилот. На Опелот што го имам дури и котвата од алнасерот така е залепена Секако, не очекувајте дека со тоа ќе залепите слон што виси главечки!
Ситни совети за возење:
Потрошувачката на гориво е значајно пониска ако колата има работна температура од 80 степени. Затоа, повторно ставете термостат ако стариот е во дефект.
Свеќиците се разликуваат според „топлотна вредност“. За секоја кола одговараат различни безразлика на должината на навојот, па не се лажете да купувате свеќици од одреден производител поради позитивни искуства на друга кола со нив. Свеќиците се одбираат исклучиво по упатството од производителот и никако поинаку.
Во двотактните мотори, во недостиг на потребното масло за мешавина можете да ставите билокакво, па дури и масло за домаќинство. Секако, колку е поретко/ погусто маслото ќе ставите повеќе/помалку во смесата.
Тоа ми текна сега за сега... понатаму уште!
И секако, не само јас. Се што сте знаете а што може да притреба по пат, споделете го - ќе ни се најде!
Што се однесува до постарите коли...
категорија поправки и импровизации:
-Кога ќе ви потреба тркало на заем имајте на ум дека:
исти дупки за штрафови (со 4 дупки што се) имаат Фиат, Лада, Фолксваген, Опел, Застава, Алфа Ромео, Ланчија, Сеат, Шкода (понови од 1989), Ауди, старите модели на BMW, и одговараат од едни на други.
Од Citroen и Peugeot си одговараат со Форд.
Тркалата на старите буби имаат идентични отвори со старите Шкоди со назад мотор и со некои стари модели на Рено.
Но, постојат безвеза возила , како на пример Ровер Маестро или Цитроен Виза и сл. за кои не можат да се најдат соодветни тркала за замена.
- Потребното отворање на платината на старите коли, може да се наштелова со помош на сив картон (од корица од тетратка, опаковка за лепак за глувци, кутиче од кибрит) во замена за индикаторен лист.
-Проверката дали од некаде тиши плинскиот уред можите да извршите со помош на сунгерче и сапуница. Ќе нанесете сапуница по цевките и приклучосите и ако од некаде има и најмало пропуштање ќе почнат да се прават балони од сапуницата.
-Дихтонот кој не можете да го најдете, можете да го направите од картон од корица (таков сив, од тетратки, билокоја дебелина што ќе ви треба). Ќе го нацртате, а потоа изрешете со скалпер. Проверено 100% безопасно и трајно како купечки дихтон.
- Замастените свеќици најлесно и најтрајно можете да ги исчистите со горење на гарежот насобран на нив. Ставете ги на плинско, запалете го и оставете ги на отворен пламен 15тина минути како би изгорел целиот гареж на нив. Потоа само издувајте за да испадне изгорениот гареж. Секако, внимавајте потоа кога ќе ги вадите, нека биде со клешта, не со крпа!
-Homemade битумен за заштита од корозија се прави од т.н. „писа“ (тоа е катранот за паркет кој го има секаде за многу малку пари) растворена со нафта. Прво писата ја ставате во метален сад и постепено ја загревате додека не се растопи. Подобро да биде искршена на парчиња за побрзо да се растопи. Откако ќе се растопат сите грутчиња, писата ја тргате од оган и дотурате во неа нафта додека не добиете густина на мед. По потреба можете повторно да ја подгреете смесата, но на тивок оган како не би се запалила. Така растворената смеса се нанесува со четка на чиста површина која сакате да ја заштитите (најпрепорачливо е за од долната страна на колата, пошто тешко суши). Што погусто нанесено тоа подобро.
Откако ќе се заврши со фарбањето изладете со вода за побрзо да исуши. Напомена- на таквиот раствор му е потребно понекогаш и неколку недели за да исуши, но е најтраен и доготрајно заштитува бидеќи е многу по леплив од производите во продавниците.
Китирање. Зборот кажува се сам за себе. Нерамнини од удар, дупки од корозија, било што што треба да го испеглате. Најосновно пеглање со жолтеникав полиестерен кит body soft (жолт кит ко што го викаат) оди вака. Површината што ќе ја китирате треба да ја исчистите од корозија и од претходните бои со шмиргла. Потребни ви се 2 шпакли за работа. Со едната шпакла (помалата) земате од китот и го нанесувате на другата, ставате од зацврстувачот (тоа како паста што оди со него) во размер 1 спрема 10. Не земајте премногу кит затоа што брзо засушува. Измешајте ги двете состојки добро и потоа со едната шпакла нанесувате дел по дел од смесата што ја направивте. Не нанесувајте големи слоеви за подобро да суши.
Откако ќе исуши се рамни со шмиргла со градација 80 до 100 , па со 150-200, па се завршува со водена шмиргла со градација над 350.
Homemade средство за чистење на моторни делови. Во смисла чистење на моторот, чистење на полуосовини, зглобови, мењач и сл. Потребни ви се нафта, бензин и средство за миење чинии. Бензинот најтемелно ги разградува и поткопува нечистотиите и мрснотиите, но пребрзо суши. Нафтата е помрсна но многу тешко испарува и му дава на средството подолготрајно дејство. Средството за миење чинии се става за отстранување на мрснотијата и маслото. Се раствара во одност 2/4 нафта, 1/4 бензин и 1/4 средство за чинии. Втријте го со обична четка за бојадисување и оставете го кратко да отстои, па исперете со силен млаз вода. Ќе се зачудите од резултатот.
Напомена... избегавајте контакт со гумени површини, црева и сл... постои можност од оштетување.
Homemade средство за отпуштање на зарѓани штрафови - можда звучи невозможно, но глицеринот за кочници е средство кое ненормално многу нагризува. Со него можете да извадете дури и 2 слоја боја без тешкотија. Ако го растворите со бензин во однос 2/3 глицерин, 1/3 бензин, добивате екстра средство за отпуштање запечени штрафови кое делува пребрзо и навистина длабински. Во пракса ми користело многу повеќе од купечките. Ако имате проблеми со некој навистина страшно запечен штраф, нанесете од ова средство на крпче и оставете го да стои 12тина сати замотано околу штрафот. Потоа исплакнете со бензин. Ќе се изненадите од резултатот.
Напомена - може да ги оштети гумените површини .. .внимавајте да не нанесете врз нив , макар што јас сум пробал и ништо не се случило!
Homemade екстра силен лепак за секаков материјал. . Се работи за билокакво секундарно лепило врз кое ќе нанесете пепел од цигара. Пепелта го зема непотребниот остаток на влага и така се ствара некоја посебна цврстина. Многу пати ми затребал при импровизации во автомобилот. На Опелот што го имам дури и котвата од алнасерот така е залепена Секако, не очекувајте дека со тоа ќе залепите слон што виси главечки!
Ситни совети за возење:
Потрошувачката на гориво е значајно пониска ако колата има работна температура од 80 степени. Затоа, повторно ставете термостат ако стариот е во дефект.
Свеќиците се разликуваат според „топлотна вредност“. За секоја кола одговараат различни безразлика на должината на навојот, па не се лажете да купувате свеќици од одреден производител поради позитивни искуства на друга кола со нив. Свеќиците се одбираат исклучиво по упатството од производителот и никако поинаку.
Во двотактните мотори, во недостиг на потребното масло за мешавина можете да ставите билокакво, па дури и масло за домаќинство. Секако, колку е поретко/ погусто маслото ќе ставите повеќе/помалку во смесата.
Тоа ми текна сега за сега... понатаму уште!