Подгответе го возилото за студените денови
Никогаш не е добро кога автомобилот ви прави проблеми, но најлошо време за тоа се ладните есенски и зимски денови. Времето веќе почнува да „застудува“, а ноќните и утрински температури се веќе под нулата, што е нормална појава за последниот месец од годината.
Многу делови од возилото, особено склоповите, студот ги доведува до големи искушенија, а и оптоварувањето на возачите е поголемо. Затоа, најдобро е навреме автомобилот да се подготви за ниски температури. Во спротивно, може да ви се случат непријатности па дури и скапи оштетувања на моторот, да ја доведете во опасност сопствената безбедност, но и безбедноста на другите учесници во сообраќајот. Затоа ве потсетуваме на активностите што треба да ги преземете пред да дојде зимата на врата. Мислиме на онаа вистинска зима, календарска.
Набавете алатка со која ќе можете да го изгребете мразот од стаклата во раните утрински часови. Пред тргнување, сите стакла мора да бидат исчистени. За тоа може да послужат и некои од специјалните спрејови што се во продажба. Истовремено проверете дали работи системот за греење во кабината, и дали истиот е насочен кон ветробранското стакло со цел да се подобри видливоста и одмаглувањето.
Ако надворешната температура се намали под 7 целзиусови степени, тогаш е вистинско и крајно време да ги замените гумите со зимски.Зимските гуми го зголемуваат контактот со подлогата, но ако се “излижани” може да прават проблеми, особено при тргнување и сопирање и на лизгави патишта. Одберете соодветни димензии и купете ги пред да дојде зимата!Зимно време намалена е и видливоста поради дожд или снег, па мора да имате добро чистење на предното стакло. Проверете како функционираат бришачите, дали ја “размачкуваат” нечистотијата. Ако не чистат добро треба да ги исчистите, а ако не сте задоволни да ги смените. Премачкајте ги сите кедери на вратите со глицерин. Со тоа ќе биде олеснето отворањето на вратите и на поголем студ и ќе бидат заштитени од оштетување. Ако немате далечинско отклучување, испрскајте ги бравите со спреј WD за полесно отклучување.
Течноста за миење стакла е важна. Немојте да ставате вода, туку користете специјално средство кое не замрзнува до одредена температура. Испуштете ја навреме водата и ставете ваква течност. Без антифриз воопшто не размислувајте да го возите автомобилот. Идеалната смеса на антифриз и дестилирана вода зависи од температурата, но се препорачува соодносот да биде барем 50-50. Проверете го маслото за подмачкување и нивото на кое се наоѓа. Ако треба, дополнете. Се препорачува користење на мултиградно масло, со мал вискозитет. Пореткото масло полесно поминува меѓу деловите и кога е ладно, а е доволно густо за да се задржи на внатрешните површини кога моторот потполно ќе се загрее.
Нема стартување на моторот ако немате силен акумулатор кој има доволно струја. Ако акумулаторот е постар од три години, проверете го прво на мајстор, но препорачливо е да се смени. Исчистете ги клемите од корозија и намачкајте ги со маст за подмачкување. Проверете го нивото на електролити во ќелиите. Ако треба, додајте дестилирана вода. Кај дизлеските мотори треба да се проверат грејачите. Ако не се добри, може само да го испразните акумулаторот со претерано “верглање” во студените денови.
Дел од работите можете и сами да ги направите. Во спротивно, посетете некој од овластените сервиси за марката на возилото што го имате.